2013. október 30., szerda

Szülészet Győr - Most már le merem írni

Két gyereket szültem itt.
Amikor az ember gyenge és kismami és dúlnak a hormonjai és éppen anyuka lett akkor nagyon érzékeny.
El kell mondanom hogy a szülésznőkről  akikkel találkoztam és a fiatal orvosokról csupa jót tudok mondani, meg a csecsemős nővérek nagyrészéről is.
De az "anyukás" nővérek ÚRISTEN, szerintem élvezik ha beszólhatnak, ha megbánthatnak....
Most külső szemlélőként  láttam ezt...és tudom, igen, nehéz munka kevés pénzért, nehéz emberekkel foglalkozni, de akkor kérem....tessék elmenni máshová dolgozni, mert a kiszolgáltatott helyzetben lévő 
anyukákkal ember módjára kéne bánni, de legalábbis nem úgy mint egy felmosóronggyal.

A sógornőm egy nagyon határozott, karakán ugyanakkor kedves lány.
De most 27 órás kemény vajúdás után lett császár és utána anya...első gyereke született..(kicsi Zsófiánk)..
V. nem az a fajta aki elhagyja magát, hamar felkelt, ellátta magát, a gyerekt is.
Nagyon akart szoptatni, nagyon becsülöm érte! 
Második kórházi napján mesélte, hogy miután kiengedték az őrzőből (ahol nagyon rendesek voltak vele) és végre megkapta a gyermekét, próbálta mellre tenni, úgy ahogy tőlem látta. 
Ekkor lépett be egy nővér és kiosztotta nagyon nem oké stílusban hogy császáros így nem szoptathat...
Aha, mondta neki valaki hogy csinálja, hogy kell???Meg ha mondta volna is...
Nők beszélnek így nőkkel? Undorító!!!

Egyik nap a látogatási idő végen olyan stílusban raktak ki és cseszték le a sógornőmet hogy nem részletezem, mert azonnal felmegy a vérnyomásom.

V.annyit kért tőlünk hogy amennyit csak tudjuk látogassuk, mert nagyon nem szereti a kórházat. Igen senki sem szereti, de V. nagyon nem.
Egyik este az öcsém tejfakasztót tartott, Isti odament, mi meg anyuval bementünk a kórházba hét óra körül. Vittük a csajokat is, mert nem volt kire bízni őket, Lili amúgy is oda volt meg vissza a kisbabától.
Bemenni persz nem lehetett (V. egyeül volt a szobában) így az előtérbe jött ki hozzánk.
Lénus lépcsőzött. Senki nem volt rajtunk kívül ott, senkit nem zavartunk.
Aztán előkerült egy doki KSZ Úr és nem emberi hangon a Lénára mutogatva közölte hogy szerinte nem normális hogy "ez a nem két éves" gyerek ilyenkor itt van...
Szerintem meg az nem normális hogy százezret simán zsebre rak egy szülésért a doktor Úr (ezt most konkrétan tudom). De persze nem szóltam, mert V. még ott kellett hogy maradjon.
Arról nem is beszélek hogy csesznek ágyneműt cserélni, lázmérőt adni, hogy a főorvosi vizit előtt rendet rakatnak a kismamákkal, hogy eldugatják a cumit.
Tudom hogy le lehet őket kenyerezni (pénzzel, sütivel, kávéval)  de nem mindenkinek van erre módja és enélkül is normálisan kéne viselkedniük, mert ilyen alapon minden bölcsis néni / óvó néni is tarthatná reggelente a markát hogy normálisam bánjon a gyerekünkkel. Például. Mégsem teszik és mégis tisztességesen bánnak a gyerekekkel.


7 megjegyzés:

  1. Ezt megerősíthetem, hogy mind igaz, amit itt írtál sajnos. Az a győri bababarát kórház, hogy a reggel fél 7 kor született gyerekem este 6 kor még nem nem evett egy falatot se, mert egyszerűen nem tudott jól szopizni, a szülőszobában nem került mellre, mert el kellett vinni, és amikor segítségért küldtem a férjem a kanapén tettyeszkedő nővérekhez az volt a válasz, hogy majd csak valahogy sikerül, és visszaküldték. Majd rá 10 percre bevágtatott egy nem csecsemős nővérke, éppenhogy csak nem odab* a pár órás gyereket, hogy így kell szoptatni helyesen. Ezeknek csokit meg hálapénzt? Ugyan mire, ha mindenkivel ezt teszik? Én is leírtam azt hiszem korábban ezeket a típushibákat a győri szül. osztályról, de újra kellene olvasnom, hátha kimaradt valami... Jobbulást és tejcit V.-nek és Zsófinak

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rengeteg ismerőstől hallom ugyanezeket a panaszokat....felháborító! :-( Sajnálom hogy veletek is így volt.

      Törlés
    2. Rengeteg ismerőstől hallom ugyanezeket a panaszokat....felháborító! :-( Sajnálom hogy veletek is így volt.

      Törlés
  2. Hasonlók voltak nálunk is, már azon gondolkodtam, hogy hogy lehetne majd a következőt pl. Bécsben, de legalábbis Szigetváron szülni, mert az az a szülészet, amiről még csak jót hallottam eddig...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi is gondoltunk rá hogy máshol szülni...de mikor indulsz el? Léna az első fájástól számítva két órán belül megszületett..és akkor apuka minden nap utazzon, aztán az újszülött is? Nagytesó lesz már...
      Jobb volna ha végre történne valami Győrben. Én bízom benne nagyon! :-)

      Törlés
  3. Az ország másik végén, Nyházán ugyanúgy oktató és ugyanúgy megyei kórháznak nevezett förmedvényben szültem. Csak és kizárólag a szülésznőmnek köszönhettem, hogy kicsit jobb bánásmód jutott nekem, de szegényt végig szidták mint a bokrot, hogy mit kardoskodik annyit mellettem (a nővérpult melletti szobában voltam és hallottam, ha nem volt bent, hogy sokat emlegették a nevét nem éppen illendő stílusban :/ ), de legalább volt aki kiállt értem. Az egész osztályon napokig nem tudtak ágyneműt és huzatokat cserélni, mert nem volt tiszta, hangoztatták a nővérek, a szülésznőm mégis minden nap hozott tiszta huzatot mindenre, bár személyesen jött be és húzta át nekem! Senki nem tanított semmit, szerencsére ment simán a szopi így nem volt baj azzal, de akárhány szobatársam volt mindőjük szenvedett vele és semmi segítséget nem kaptak. 2 egész napig könyörögtünk az addig váltásban lévő 8! csecsemősnek, hogy ugyan mutassa már meg valaki az újonnan lett anyukának, hogyan kell rendesen tisztába tenni a gyereket és köldökápolni, mert addig csakis magunkra számíthattunk. Egy kalap sz-t nem ért az egész ellátás amit ott annak merészeltek nevezni, sem a nővérek sem a csecsemősök részéről, az orvosokkal minden rendben ment. Aztán idén szültem a másodikat, ugyanott, mivel tudtam hogy mire számítsak és mivel most én már lekakkantottam az egészet, hogy velem, hogy bánnak a nővérek, így arra koncentráltam, hogy a kicsinek jó legyen és műszakváltáskor osztogattam, nemsokmindent, táblás csokit miegymást, minden nap voltam a büfében, vagy hozattam otthonról valami odaadni valót, és rögtön annyira "megszerettek", hogy még a gyerekorvos is ott vizitelte le a kölköt az ágyamnál minden reggel, ami annyira nagyon nem volt ott szokás soha sem állítólag. A vizitek tök durvák voltak idén, volt hogy orvost sem láttam, mégis alá volt írva a lázlapom minden napra, sőőőőt a terhességem alatt magas volt a vérnyomásom, gyógyszert kellett szednem, utána is kicsit még meg állandóan méregetni, nah odabenn az első nap meg az utolsó előtti nap és hazainduláskor mérték csak meg, és lásss csodát ugyanúgy a nagyszerű lázlapomon, ugyancsak meghamisítva, de napi 3X méréseredmény volt feltüntetve a kedves nővérkék jóvoltából, meg a mégkedvesebb orvosokéból akik közül volt akinek a napi vizitje úgy nézett ki, hogy az ajtóból megkérdezte, hogy minden rendben van-e velünk, volt aki nem válaszolt, volt aki telefonált, volt aki szoptatott és nem az ajtóból bekurjantó orvosra figyelt inkább.......... nesze neked magyar orvoslás!!! Ha nekem nem lett volna ennyire nagyszerű az orvosom és a szülésznőm semmilyen pozitívnak mondható élményről nem tudnék beszámolni, úgyhogy nem csak arrafelé férne rá a változtatás a rendszerre!!! :(

    VálaszTörlés
  4. Hát ez borzasztó! Azt hittem én naiv máshol jobb. Köszönöm hogy leírtad a Te történetedet!

    VálaszTörlés

Sikerült beállítanom a megjegyzés rovatot, így mostantól könnyebb lesz Megjegyzést írni.Ha nem tudtok bejelentkezni a névtelen elnevezésű profilt válasszátok! :-)