2012. augusztus 19., vasárnap

Az ország tortája

Mivel szeretek sütni, mindig figyelemmel kísérem az Ország tortája címért folyó cukrászkodást.
Az elmúlt években nem igazán tetszettek a győztesek, főleg azért mert vagy túl bonyolultak voltak a receptek, vagy macerás volt elkészíteni a tortákat.
Természetesen az én tudásomhoz mérve. Sokaknak tuti nem okozott az elmúlt évek győztes tortáinak az elkészítése.
De ez az idei győztes nagyon megfogott.
SZABOLCSI ALMÁS MÁKTORTA.
A csoda szülőapja, a veszprémi Koko cukrászda mestere Pintér Zsolt.
Emelem kalapom édes Uram! :-) Fantasztikus ízvilágot alkotott.
Hát megsütöttem.

Elég cukrásznyelven találtam meg a receptet, itt:

http://www.cukraszat.net/component/phocadownload/category/8-magyarorszag-tortaja-2012?download=76:recept-szabolcsi-almas-maktorta

Nekem főként a másfél kiló tojásfehérjével volt gondom.
Tehát mértem. A tojásfehérjét. Mérlegen.Életemben először.
Kilenc tojásom volt itthon. Ezek fehérjejének a súlya 252 grammot nyomott.
Hát ehhez igazítottam a többi hozzávalót.
Mindenben követtem az erdetei receptet.

Isteni finom lett. Az Isti állva falta fel a tányérjáról és közölte,nem adhatok belőle senkinek. :-)Ez nagy szó, mert igencsak kritikus sütiileg.

Íme a pici, 10 szeletes, négyzet alakú torthoz való hozzávalók, elkészítésén nem változtattam,a link alatt olvasható.

Tészta
250 gr. tojásfehérje ( kb.9db közepes méretű tojás)
150 gr. kristálycukor
100 gr. mák, darált jó minőségű
35 gr. édes morzsa ( nálam darált háztartási keksz)
60 gr. hámozott reszelt alma

Krém 1.
3 dl tej
3,5 dkg keményítő
2 db pici tojássárga
1/3 vaníliarúd
125 ml tejszín

Krém 2.
250 gr. alma
25 gr.vaj
25 gr. cukor
2,5 gr fahéj
harmad citrom

Megéri elkészíteni.

Egyébként alig ettem belőle. A mák nekem tilos.

Talán megúszom.....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Sikerült beállítanom a megjegyzés rovatot, így mostantól könnyebb lesz Megjegyzést írni.Ha nem tudtok bejelentkezni a névtelen elnevezésű profilt válasszátok! :-)