2013. február 7., csütörtök

Pánikkeltés?

Amiért a gyerekek a télen már kétszer is betegek voltak, kicsit félek az influenzától. Illetve nem félek, csak jó lenne ha elkerülne bennünket.Még soha senki nem volt se sima se h1n1 fertőzött nálunk. Persze eszembe se jutott volna hogy járvány van ha nem ez folyna a csapból is.
Én, mi alapból nem vagyunk védőoltás pártiak, inkább megelőzés pártiak vagyunk.
Semmi politika nincs emögött, azt azért szeretném kihangsúlyozni, megvannak a SZERINTEM reális érveim.
De viszont arról vagyok meggyőződve (és ezért nem fogom most leírni a véleményemet a témáról), hogy abba hogy valaki oltat, vagy nem oltat, nem szabad beleszólni. Ez mindenkinek a saját döntése kell hogy legyen és én mindenki álláspontját a legnagyobb tiszteletben tartom (még gondolati szinten is).
Tehát járvány van, tetőzött megyénkben is, tombolnak a vírus.

De azért ma kicsit megnyugodtam, amellett hogy félem ezeknek a láthatatlan dögöknek az erejétől.
A Kék Duna rádióban az hangzott el, szó szerint, lemásoltam a honlapjukról:
(http://www.kekduna.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=186915)

"Emelkedett az influenzások száma megyénkben.
A múlt héten 11 407 fő fordult orvoshoz, közülük 232 főnél jelentkeztek influenzaszerű tünetek, az orvoshoz fordulók 2,03 %-ánál. A legtöbb megbetegedést a gyermekek és a fiatal felnőttek korosztályából jelentették."

Tehát az egész megyében van 11407 beteg, télen, cseppfertőzés idején. Ha azt veszük alapul, hogy a népessége megyénknek 448 435 fő aWikipedia szerint, akkor ez nem is olyan nagy szám ezen a héten (2,2544%). Persze egy beteg is sok és az egyént kell nézni és mindenkinek kívánok gyors gyógyulást.
Ez alapján a megye 0,051% - a, 232 fő influenza szerű. Tehát nem mindenki az. Mennyi lehet akkor ténylegesen az influenzás?! 200 fő megyeszerte?
Persze tudom, van aki nem megy orvoshoz és tudom hogy elég gyenge kis okfejtést bonyolítok itt éppen.
Megbántani meg senkit nem szeretnék eme bejegyzéssel, az egész iromány főként a magam megnyugtatására íródott.















7 megjegyzés:

  1. Elég elgondolkodtatóak ezek a számok és kicsit tényleg megindult a fejemben a vezérhangya, amolyan összeesküvés-elméletet szimatolva. Kinek és miért jó, hogy megyénként 200 ember miatt ekkora hűhót csapnak? És ráadásul GyMS megye a legfertőzöttebbek egyike. Akkor mi van másutt? 20 ember? Nyilván van egy határszám, ami felett már a Tisztiorvosi szolgálat vagy akárki járványnak minősít egy bizonyos betegszámot, de akkor is. Én oltattam, meg Apa is, Dorkát viszont nem (eszembe sem jutott), úgy gondoltam, megkapja anyatejben tőlem. Nem akarok csak azért lemaradni kedves ismeretlen ismerősökkel való találkozásokról, mert infelenziásak vagyunk!!! :)) Teccik érteni?? :))

    VálaszTörlés
  2. Hát már hogyne érteném? :-DÍrok mailt. Jövőhét sűrű, de utána nekünk jó! :-)

    VálaszTörlés
  3. A szüleim minden évben beoltatják magukat, én nem oltattam sose magam. Ha nem muszáj, ne szurkáljanak. Eredmény ők elkaptak minden télen valamit, én nem. De ez lehet egyedi eset. Más az ország másik részén, ahol nincs járvány hirdetve az ismerőseim 90%-a beteg most. Most akkor mi is van?

    VálaszTörlés
  4. Magyarországon október 01- től, tegnapig 39 betegnél mutatták ki az influenza vírusok valamelyikét. Az országos járványügyi és megfigyelő hivatal honlapján pontosan fent van minden hivatalos adat. Jobbulást az ismerősednek! Az a baj hogy minden lázas állapotra azt mondják hogy influenza, pedig ez így nem igaz. Persze az is baj ha mástól beteg az ember csakhát azt nem az a vírus okozza ami ellen megveszi a drága oltást, tehát nem hat.Mindjárt bemásolom a linket ahonnét az adatokat szedtem. Puszi

    VálaszTörlés
  5. Itt a link:
    http://www.oek.hu/oekfile.pl?fid=4693

    VálaszTörlés
  6. Egy Móvári barátnőm két kisfia beteg lett. majd ő is, majd a férje is. "sima" nátha, egyikük másikuknak lázzal, sok takonnyal, egyik kisfiú fülfájással. (ismerős?) dokija alapos, vett torokváladék tenyésztést a kisebbiktől. Influenza. Az egész családnak. Már túl is voltak rajta szinte mire kiderült. A nagyobbik srác ovis csoportjában farsangkor 5 gyerek volt. De kimondva nem lett mindnél "bizonyítottan" az influenza, "csak" betegek voltak. Hisz nem minden orvos vesz mintát és küldi el tenyésztésre... Ha nincs tenyésztés - nincs influenza.. :) Barátnőm csodálkozott, hogy de hát nem volt végtagfájdalom, sőt ő még lázas sem volt, csak fájt a feje. Nem törvényszerűek a tünetek, hisz nem vagyunk egyformák ahogy az immunrendszerünk sem az. Én pl nem voltam lázas kb 10 éve.
    De kicsit elkanyarodtam, arra akartam kilyukadni, hogy már lehet túl is vagytok rajta... ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem igazad van és ha Influenzás is volt valaki, hamar legyűrtük és ez jó. :-)

      Törlés

Sikerült beállítanom a megjegyzés rovatot, így mostantól könnyebb lesz Megjegyzést írni.Ha nem tudtok bejelentkezni a névtelen elnevezésű profilt válasszátok! :-)