2013. augusztus 25., vasárnap

"Lassan jutunk előre" 2. A csalódások

Amennyire szuper volt a hotel, annyi csalódás ért a kapuin kívül.

A betervezett látnivalók és helyi programok közül egyik sem jött össze.
Gyorsan leírom ezeket, túl akarok lenni rajta, mert aztán csak a szépre szeretnék emlékezni.

1. Kaptárkövek

Ősi temetkezési helyek, kelta sírok vagy a honfoglalók áldozati oltárai? Nézd meg te is a kaptárköveket!

"Ugrom" az ilyen látnivalókra. A hotel úgy hírdette hogy 20 méterre található egy a szálloda bejáratától.

Neki is induktunk, de kaptárkő még 2000 méterre sem volt, így szomorúan fordultunk vissza.
A hotel honlapjáról azóta lekerült a téves infó, igen szóltunk.
Aztán ma kiderült hogy van kaptárkő, Síkfőkúton.

2. Barlanglakások

"A XIX. század elejétől alakulhattak ki Noszvajon a barlang- és pincelakások. A Bükkalján, Egertől Miskolcig elhúzódó szakaszon a könnyen megmunkálható riolittufa adta a lehetőséget és a nagymértékű elszegényedés hozta létre ezeket. Ma a barlanglakások, kevés kivétellel, már lakatlanok, a falu délkeleti részén, a „Pocem”-ben lévők jó részében pedig alkotótelep működik. "

"Gépkocsival behajtani tilos! Barlanglakások 200 méter."
Állt egy kézzel írt táblán, egy igencsak kietlen, lelketlen vidéken. Én neki akartam ennek ellenére vágni, de voltak ott kóbor kutyák, na nem magamat féltettem, a gyerekeket. 
Azért egy fűvel benőtt lakást gyorsan megnéztünk.


Lehet nem akartam látni eléggé?

3. Szilvanap és hagyományos népi sütemények sütése a gazdaházban

Ezt nagyon vártam, de nagyon nagyon.
Láttam magam ahogy a helyi idős nénit nézem csillogó szemmel ahogy beavat az igaz cukor és tartósítószer nélküli lekvárfőzés titkába, népzene mellett megoszt velem pár receptet vagy trükköt nagyanyáink szakácskönyvéből.

Helyett szilvanap sem volt, áttették másnapra, vagyis lerövidítették egynaposra.
Süti az volt, kedves helyi néni is aki sütötte, meglehet venni, készen, mint a péknél.
Finom volt, de semmi extra. Se zene, se apró olcsó kis titkok.
Igaz a Lili azt mondta ilyen finomat még életében nem evett! :-) Ez a lényeg igaz?

A gazdaház szép, régi parasztotthon, középen a konyha jobbról balról meg a szobák, hatalmas kemencével. Imádom az ilyet, megrohan a múlt. Múzeumként is működik a ház, éppen ezért azt a nagy hűtőszekrényt nem oda kellett volna betenni...a korhű bútorok mellé.





4. Thummerer pince 

 " A PINCE

  A borászatunk központja Egertől 12 km-re, Noszvajon található. A 2000 m2-es, egykori uradalmi pincét több, mint 100 évvel ezelőtt kézzel vájták a vulkanikus tufa kőzetbe, melyet 2004-ben egy új 2200 m2  -es tufakőbe vájt pincerendszerrel bővíttettünk ki. A kiegyenlített klímájú pince ideális körülményeket biztosít a borok érleléséhez."

Szombaton 11- kor lehetett volna megtekinteni és csakis ekkor! Neki is indultunk, de nem találtuk a bejáratot, sehol egy tábla, egy jel, mi is bénák vagyunk...aztán meglett. Késtünk hat percet. Már elment a csoport. Kerestük az embereket hogy csatlakozzunk, de mindehol tilos feliratokba futottunk.Vártunk a bejáratnál 40 percet egy nagyon szimpatikus lengyel pár társaságában. Ők is késtek.

Aztán megjött a csoport, kértük had nézzük meg a pincét, csak egy kicsit. Kérte a lengyel pár is. A válasz nem volt. Nagyon határozott. Udvariatlan és elutasító. Egy kukkantást sem lehetett.

A lengyeleket jobban sajnáltam, ők messzebről jöttek.

5. De la Motte kastély

Mivel a többi napokon rendezvény miatt délben bezárták, amúgy is csak négyig van nyitva, ma hazafelé akartuk megnézni. Az információnk szerint mivel kicsi a kastély nem kell vezetésen részt venni, öt terem látogatható. A vezetés 3/4 órás, na az a Lénával nem megy, de még a Lilivel se, de látni azért akartam, mert imádom és külömben is micsoda kontraszt ez a gazdaházhoz képest.

A biztonsági őr fogadott, vagyis ült a kastély előtt. Fényképezni 1000 forintért lehetett volna.

Mondtunk bemennénk. Á azt nem lehet majd 35 perc múlva ha kijön a csoport.

De nem akarunk vezetést, mondtunk. Nem baj, akkor is várni kell, hátha nem szeretik ha bemegyünk, meg majd csak vezetéssel egybekötve mehetünk, ha nem jön több ember akkor anélkül is.

Számoltam 35 perc várakozás+ 5 perc jegyváltás+ 45 perc veztés. Két gyerekkel.....Lénus már kezdett elálmosodni is.....

Kértem akkor had menjünk a csoport után, az jó lenne.Nem lehetett. Ráadásul a biztonsági őr jókat kucogott egy idős páron aki szintén nem várta ki hogy megnézhesse az épületet."Ha- ha nem jött meg a nyugdíj?"Hozzáteszem, se egy pad, se semmi ahol várhatunk volna. A barokk kastélykert is tabu volt.Úgy rohantam ki a kastély udvarából mint akit fojtogatnak. 7 órát utaztunk ide! Összesen.

Azt éreztem csessze meg ez a rugalmatlan falu a kastélyát, a gazdaházát, a pincelakásait, a köveit! Most már lenyugodtan és belátom önmagam gyarlóságait is, na de akkoris, mégiscsak én voltam a kíváncsi turista. Túlreagálom?

Holnap jövök azzal a mi jó volt, szerencsére abból volt a több! :-)

Lili annyira szomorú hogy véget ért a nyaralás hogy a képekre sem tud ránézni. Sírt a drágám hogy vége. Mondtam neki oké, de aztán örüljön inkább annak hogy átélhette. :-)

5 megjegyzés:

  1. Nagyonb sajnálom ezeket a rossz élményeket, de amint írtad a jóból volt több :))) várom a folytatást!
    A biztonsági őr beszólásán a nyugdíjas pár felé ... nagyon felháborodtam és ha én hallom a saját fülemmel biztos szájba rúgom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj ... és látom Lilinek rövid lett a haja?! Biztos nagyon csinike!

      Törlés
    2. Igen! :-)
      Mennek úszni az ősszel három hónapon át, gondoltam praktikusabb, de csinos és nagyon szereti is! :-)

      Törlés
  2. Sajnálom, hogy volt ennyi rossz élmény! :(
    Várom nagyon a jó élményekről is a beszámolót!!!

    VálaszTörlés

Sikerült beállítanom a megjegyzés rovatot, így mostantól könnyebb lesz Megjegyzést írni.Ha nem tudtok bejelentkezni a névtelen elnevezésű profilt válasszátok! :-)