2012. november 25., vasárnap

Az anyaságról másképp

Rengetegszer hallottam a "Mama kérlek meséld el nekem" kezdetű dalt.
Egy időben standard volt, minden anyáknapján ez szólt.
A minap a Youtubon meghallgattam (véletlenül keveredtem a dalhoz) és életemben először nagyon felfigyeltem a szövegére is.

Erre:

"Hisz jól tudod, nem kértelek,
Nem kértem tőled az életet.."

Mielőtt leírnám mire gondolok, szeretném elmondani, hogy nagyon szeretem az anyut, nagyon nagy köszönet neki mindenért, mert tudom nem voltam könnyű gyerek és sokat tett értem.
Nagyon sok jó ami bennem van, az tőle van. Tudom hogy végtelen a szertetete és soha nem vár hálát.

Viszont nekem mint ANYÁNAK és nem mint gyermeknek, rengeteget tanított e mondat.

Mert tényleg, én/mi akartuk a lányainkat, sőt hálásnak kell lennünk hogy ők bennünket választottak szülőknek.

Kérte Tőlem bármelyik is hogy cseréljem ki rendszeresen a pelusát?
Kérte Tőlem bármelyik is hogy a testemből etessem?
Kérte Tőlem bármelyik is hogy éjszakázzam vele? Hagyhatnám sírni is...
Kérte Tőlem bármelyik is hogy "lemondjak" értük ....hát, sok mindenről.
Kérte Tőlem bármelyik is hogy amikor magamnak indulok vásárolni, mégis inkább rájuk költsem a pénzem?
Kérte Tőlem bármelyik is a feltétel nélküli szeretetemet?
Kérte Tőlem a Lili hogy több éjjelen át virrasszak mellette hogy figyeljem el ne kaparja a kis bárányhimlős pöttyeit?

NEM!!!!

Egyszerűen minden tett ami értük van, szívből jön és természetes és felemelő és nagyon szívesen és NEM kell érte hála. Az kell hogy egészséges, boldog emberek legyenek!

Mit akarok ezzel mondani? Nehéz megfogalmazni, de azt hogy a sok túlcsordulós " légy hálás az anyádnak" elvárásokkal soha nem fogom terhelni a gyerekeinket. Úgy akarom nevelni őket hogy mindig szeressenek ők is minket az apjukkal és soha ne legyünk nekik teher.Szeretetből jöjjenek, öleljenek, ne hálából.
Mert mi akartuk őket, mert mi kaptuk őket ajándékba az összes édes munkával és felelősséggel ami velük jár. Mert minden önfeledt mosolyuk a legnagyobb fizetségünk. Köszönetet elfogadunk és adunk is. De, hála nem kell.


u.i. Ez persze nem jelenti azt hogy nekem soha nincs elegem és soha nem fáradok el.Mert igenis néha vágyom arra hogy a gyerekek nélkül legyek egy picit. Mert vágyom csajos beszélgetésekre, vásárlásra, kettesben férjes programokra. Néha az ANYASÁG " munkahelyből" is kell egy kis szabadság, az embert úgyis visszahúzza nagyon gyorsan a szíve.:-) Jó ez így.

1 megjegyzés:

Sikerült beállítanom a megjegyzés rovatot, így mostantól könnyebb lesz Megjegyzést írni.Ha nem tudtok bejelentkezni a névtelen elnevezésű profilt válasszátok! :-)