2012. június 25., hétfő

Az úszótábor mellékhatása + Gastro ör perc :egy húsz perces vacsoráról

Lili mindig is egy nem alvó, pörgő, beszélő, mindigvalamitgyorsancsináló gyerek volt és az is a mai napig.
Még a nyár elején azt mondta, amikor beszélgettünk családi terveinkről a meleg évszakot illetőleg, hogy ő már nagylány és szívesen elmenne úszótáborba.
Kerestem neki egyet, befizettem,és a napközis tábor a mai nappal kezdődött.

Már tegnap este nagyon izgatott volt. Én is.
Több oka is volt a parámnak :
1. Még soha nem ment így idegenek közé. Mert ugye a bölcsis nénivel is ismerkedtünk a "mélyvíz előtt" meg az óvó nénivel is. A suliban meg a legjobb barátnője az osztálytársa lesz. Táborban volt már, de azt mind anyu vezette.
Féltem hogy visszafordul az utolsó pillanatban...amit nem engedhettem volna meg neki. Féltettem a tanároktól ( nem azért mert "megeszik" hanem azért, hogy vigyáznal -e rá, hisz nem ismertem őket).
Féltettem hogy nem marad-e le, talál-e barátot. Annyira paráztam hogy majdnem vettem neki egy mobilt. Már fel is öltöztem hogy megyek a Tescóba. Vasárnap éjjel, feltöltős mobilért. De aztán össze szedtem magamat. A gyerek soha nem láthatja az ősén hogy retteg de még azt sem hogy féldegél. Az ős véd és erősít.
2. Én vittem, reggel 3/4 8- ra, mert Isti megint elutazott. Még mindig nincs meg a rutin a két gyerekkel való elindulás terén. Ráadásul ha időre megyünk. Ráadásul ha reggel 3/4 8- ra.Meg a forgalom, meg a parkolás....

Sikerült. Még egy kávét is ittam reggel így is ott voltunk időre, még előbb is.
Lili fogta a kezem, izzadt a tenyere. Gyorsan vert a kis szíve, éreztem mikor megöleltem.
De nem adta fel. Ott állt vagy húsz idegen között szófogadóan, integetett mikor indultak a termükbe. De még csak vissza sem fordult, pedig még akkor is ott álltam amikor már teljesen eltűnt a szemem elől.
Na, akkor kirohantam az iskolából, Lénust toltam a babakocsiban magam előtt. Szóval lefutottam életem második hét méterét.
Kiértem és elszakadt a cérna. Sírtam mint egy kiscica aki nem kapott tejet.
Folytak a könnyeim a büszkeségtől, meg hogy már ilyen nagy es hogy már milyen jól boldogul nélkülem, bátor ügyes édes leány. Csodálatos érzés. Igaziból kicsit magamra meg az apjára is büszke voltam, mégiscsak mi neveltük ezt a csajt!
Egész nap Licikém járt a fejemben. Mi lehet vele, jól érzi- e magát?
Délután mikor mentem érte, már a köszönéséből is tudtam hogy szuper napja volt. Aztán mesélt, sokat, Kamilláról az új barátról, a feladatokról, az ebédről, a kedves tanár nénikről, meg hogy alig várja hogy holnap legyen és újra mehessen. Most nem bántam hogy nem áll be a szája.

Na és ugye itt jön a képbe az úszótábor melléhatása:
Lili alaszik. Délután hat óra óta mélyen alszik. Most fél tizenkettő van. Éjjel.
Az a Lili, aki este tizenegy előtt sosem aludt még el, akit ha hagyunk, hétvégén éjjel háromkor is csak oroszlán üvöltésnek megfelelő " azonnal feküdj le " című mondat gyakori elhörgése után kerül ágyba.
Az a Lili akinek kevesebb az alvás igénye mint egy duracel nyuszimak ( pedig mindent kipróbáltunk már hogy korábban és többet aludjon, de ő ilyen, mióta e világon van). Ezért is fura hogy Lénuska szinte mindig alszik.

Szóval ma este kilenckor néztük egymást az Istivel (pizsamában), hogy
-jé, minden gyerekünk alszik!
Még nem volt ilyen. :-) Mármint hogy egyszerre aludtak a gyerekek "emberi" időben.

Most pedig jöhet a tepsis rántotta születésének története, a szülész orvos szemszögéből:

A húsz perces vacsora, amit az uram felettébb értékelt a következő módon került az asztalra.
Megbeszéltük hogy rántotta lesz, ahogy szeretjük,mindent bele módra, mert sikerült isteni kenyeret beszerznem.
De lusta voltam előszedni a nagy serpenyőt. De tepsi volt elő, a sütő üres volt és jött az ötlet. Felszeltem vékonyra, két szem újkrumplit, egy répát, fél lila hagymát, egy paradicsomot és egy kaliforniai paprikát.Valamint bekapcsoltam a sütőt. (5 perc). Fogtam a tepsit, tettem pici olajat és vizet az aljába majd beleszórtam a következőket: kocka bacont, a vékonyra szeletelt zöldségeket, szalámi karikákat, borsot, sót, ételízesítőt majd megkevertem ( 1 perc).
Betoltam így a sütöbe. Fogtam 4 tojást,leütöttem, felvertem, sóztam, borsoztam. Lereszeltem öt deka sajtot, felszeleteltem a kenyeret, megterítettem, majd kivettem az elősütött ételt a sütőből és ráöntöttem a tojást ( kicsit megkutyultam), rászórtam a sajtot (7 perc). Majd mehetett vissza az egész a sütőbe, kb. 7 perc alatt összesült a tojással a zöldséges baconos alap, szépen összefogta, és a sajt is ráolvadt a tetejére. Nagyon guszta lett. Fotó legközelebb.
Hát így született a mennyei tepsis rántotta. :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Sikerült beállítanom a megjegyzés rovatot, így mostantól könnyebb lesz Megjegyzést írni.Ha nem tudtok bejelentkezni a névtelen elnevezésű profilt válasszátok! :-)