2012. június 22., péntek

Mit főzzek ma


Így keltem reggel. Azt már előző éjjel elhatároztam hogy mandula puding az lesz.
Mert az Isti nag kedvence és én még soha nem készítettem neki.
Volt még darált hús itthon. Mindig van belőle,mert átváltozhat fasírttá,bolognaivá, milánóivá,stefánia vagdalttá, rakott káposztavá és chilivé is (az utolsó kettő ugye nem nekem való a szoptatás miatt).
Viszont mivel mandulát nem találtam sehol, nagy bátran neki indultunk a boltnak,reggel tíz óra felé. Húsz percet kellett csak sétálnunk, de a Lili és én is alig vártuk hogy beléphessünk a hűvös üzletbe.Ez a meleg KATASZTRÓFÁLIS! Léna szerencsére aludt.
Ráadásul nem kaptunk darált mandulát. Egészet igen, héjasat, baromi drágán.
Ezen oknál fogva neki álltam megszabadítani 12 dkg mandulát a héjától. A klasszikus forró víz aztán gyorsan hidegvíz nyakon öntős módszert alkalmaztam. Szépen le is tudtam szedegetni majdnem az összes héjat. Még mindig mandula illatú a kezem. Hmmm...:-)
Aztán jött a fekete leves! Azaz, hogyan daráljunk le 12 dkg mandulát (kábé annyit, mérlegem sincs) daráló nélkül?
Hát botmixerrel (az Aventot nagyon féltem)!
Neki is álltam. Feszültség oldásként burítottam előtte a mandulára tejet, azért hogy puhuljon egy kicsit. Hát a botmixer így is majdnem belerokkant a feladatba.A mandula fele meg szétszóródott a lakásban. Így most nem csak mandulás pudingung hanem mandulás lakásunk is van. Ami testvéri kapcsolatban fog állni a hangyás lakással ha holnap nem takarítok ki nagyon aprólékosan, a mai 'sziszifuszi' imitált söprögetés helyett.
Végülis lett darált mandula,nem túl apró mint a bolti, de legalább jó ropogós tőle a puding.
A desszert további összeállítása innentől gyerkjáték volt.
Az Isti pedig nagyon díjazta és nagyon finomnak találta a végeredményt (tényleg nagyon jó lett), így holnap majd erre gondolok takarítás közben és így nem fog bosszantani a vele járó szöszmötölés.
Persze a turmixolós kaland miatt nem maradt időm csak egy gyors fasírtkenyér sütésére. Így is háromra lett ebéd. Bár javamra legyen mondva, igazán jó a fasírtom. Soha nem teszek bele kenyeret, zsömlét, lisztet, prezlit stb. Viszont dupla adag tojással gazdagítom.
Ma még friss petrezselyem zöldjét is raktam bele. Jól megbolondította. Tejben sütöttem melléje új krumplit. Ma készült elősször így köret nálunk, saját ötlet,arra gondoltam, a krumpli pürébe is van tej, hát miért is ne lehetne tejjel sütni is. Szóval beleszórtam a krumplit a tepsibe, rá szórtam apróra vágott petrezselyemzöldet, egy kis ételízesítőt és öntöttem rá annyi felestejet amennyi ellepte. Mire megsült,teljesen elsülte a folyadékot. NAGYON FINOM!!!!! Még magában is.
Most befejezem e bejegyzést és el kezdek gondolkozni a következőn:

Mit főzzek ma??

A mandula puding receptje:

-12 dkg darált, hámozott mandula némi tejjel krémesre keverve
-3 dkg liszt
- 6 dl tej
-10 dkg cukor
-1 vaniliáscukor
Meleg tejjel kb. 1dl-el, simára keverjük a lisztet, közben felforraljul a tejet a cukorral. Lassú legyen a láng. Ha forr belekeverjük a lisztes tejet, majd a mandulát is. Sűrűségig főzzük, olykor megkavarva. Kb 15 perc. Utána mehet egy nagy,vagy sok kicsi kiöblített pohárba.
Ízértéke maximális.:-)

2 megjegyzés:

  1. Ezt a pudlingot kipróbálom, nagyon jól hangzik!

    A tej nem égett meg? Csak azt tettél alá, vagy azért olajat is? Bocs a hülye kérdésért. :)

    Ja, mandulával próbáld ki, hogy ugyanígy meghámozod és kicsit kiolajozott tepsibe beleszórod, rá só, és sütőben max. fokozaton kb 5 perc alatt megpirítod. Csudanasi, nagymamám csinálta mindig, mikor pici voltam, imádjuk azóta is. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lassú lang, szorgalmas kavargatás.akkor jó lesz.nem kell az olaj. Mandulát meg pirítok majd,köszi a tippet. Pussz

      Törlés

Sikerült beállítanom a megjegyzés rovatot, így mostantól könnyebb lesz Megjegyzést írni.Ha nem tudtok bejelentkezni a névtelen elnevezésű profilt válasszátok! :-)