2012. június 16., szombat

Relax

Relax

Nem felejtettem el, a mamáról még megírom a második részt is, de most valami jobban kikívánkozik belőlem.
- /-
Amikor még dolgoztam (a Léna előtt), akkor szinte minden időmet a munka foglalta le, állandó határidők, stressz, rohanás, sokszor este is, sokszor hétvégén is.
Este jártunk haza, hat óra után.

A Liliért majdnem mindig más ment az oviba.
Nagyon rossz érzés hogy amit te magad kialakítottál a gyereked körül, gondolok itt az értékrendre, szemléletekre a lelki dolgokra (és nem a napi rutinra), az egy idő után borul.
Például, engem soha nem érdekelt hogy a nagy világ mit gondol rólam (persze akiket szeretek és fontosak azok véleménye mindig is számított és számítani is fog), számomra az a fontos hogy a mi kis családunk működjön. Vagyis soha nem éltem, élünk "kifelé".
Én nem bájolgok, nem játszom meg magam, amúgy is a munkából adódóan állandóan viselkedni kell. Éppen ezért nagyon szíven ütött, amikor először hagyta el a Lili száját (arra már nem emlékszem hogy minek a kapcsán) a következő mondat:
- Ki fognak nevetni, mit fognak rólam gondolni?
Visszakérdeztem: - Kik?
- Az emberek az utcán - jött a válasz.
Próbáltam aztán a gyerekkel megbeszélni, "visszacsinálni" a dolgokat, de persze én töltöttem vele a legkevesebb időt, azt is fáradtan és túlhajszoltan. Ezért aztán nem is csodálkoztam azon, hogy igazából nem értem el a gyereknél eredményt.

Hogy még egy példát említsek, én nem hasonlítagattam soha a Lilit más gyerekekhez. Soha nem hozta fel neki másokat példának. Nálunk nincsenek "bezzeg" gyerekek.
Engem az érdekel hogy az én gyerekeim hogy fejlődnek.
Éppen ezért lepődem meg amikor a Lili szomorúan közölte velem, hogy " bezzeg x.y már tud két keréken biciglizni".
Te meg gyönyörűen szavalod a Sün Balázst! - vágtam én rá akkor nem túl okosan.
Mert úgy gondolom hogy nem kell mindenben jónak lenni, tökéletesnek meg főleg nem! Főként azért nem kell kedvünk ellenére is két keréken megtanulni mert x.y már tud. Azért kell két keréken megtanulni hogy élvezhessük a kerékpározás nyújtotta örömöket. Már aki szeret biciglizni.Ha ez pedig fél évvel később jön el mint "bezzegéknél",akkor hát fél évvel később.

Boldog, egészséges, elégedett. Azt szeretném ha mindig így jellemezhetném a gyerekeimet.

Visszakanyarodva az ember dolgozik,mert kell. A gyereke meg átalakul. Amin először bosszankodik az ember, aztán megpróbál belenyugodni, de nem tud.
Jön a kétségbeesés, a lelkiismeret furdalás és ebből adódóan a stressz, az állandó gondolkodás és nem alvás.
Rengeteg energiámat vitt el ez a folyamat.

- /-

Amikor még dolgoztam (a Léna előtt), akkor szinte minden időmet a munka foglalta le, állandó határidők, stressz, rohanás, sokszor este is, sokszor hétvégén is.
Este jártunk haza, hat óra után.

Nem volt időm társas kapcsolatokra. Értsd: barátokra. Mert a kicsi megmaradt időmben próbáltam utolérni magam: férjel törődésileg, háztartásilag. Itt most pipa van, ezért is voltunk ma nagyon kedves barátoknál. Csodás iker fiaik vannak és egy nagyon szép életútjuk egymás mellett, amit ha megengednek, egyszer leírok ide.
Nagyon jól éreztük magunkat. Teljesen ellazultam és egyáltalán nem nyomasztott a vasalás gondolata. Lénuska is példásan viselkedett.Lili pedig egyenesen nem akart hazajönni.
Régen sokszor voltam magányos és ez rengeteg energiámat vitt el.
Itt köszönöm nagyon mindazoknak, akik ezek ellenére mellettem maradtak.

- /-

Amikor még dolgoztam (a Léna előtt), akkor szinte minden időmet a munka foglalta le, állandó határidők, stressz, rohanás, sokszor este is, sokszor hétvégén is.
Este jártunk haza, hat óra után.

Nem vot időm blogot írni, olvasni, élvezni a főzést -azt hogy gondoskodhatok általa a legfontosabbakról-, legyantázni a lábam...
Szerveztem állandóan ki megy a gyerekért (most könnyű, mindig tudok érte menni, végre! ) állandóan toppon kellett lennem.
Dolgoztam szívvel, lélekkel és ez rengeteg energiámat vitt el.

- / -

Sorolhatnám még tovább. De nem akarom. Pénteken voltam a munkahelyemen.
Nagyon - nagyon hiányzik a csapat. Sőt a munka is. De a rohanás és a stressz az nem. Élvezem az " időtlenséget".
Feltöltött a munkahelyi látogatás. Csodás volt.
Oda is tartozom, de valahogy máshogy fogom csinálni ha visszamegyek.

Tartozom ezzel magamnak, a gyerekeimnek és az Istinek.
Mert most jó. Laza vagyok és nyugodt. Jól vagyunk. Léna megmentett bennünket.
Kincsre leletem.
Ha pedig megvan a KINCS a CSODA akkor az ember nagyon vigyáz rá.

Meghát ezért lesz energiám zumbázni. :-)





3 megjegyzés:

  1. Hát, nekem most nem fog hiányozni egy darabig a meló, az tuti...A kollegákat meg úgyis látom, mikor akarom. De megértelek maximálisan, s később szerintem még jobban meg foglak. :)

    VálaszTörlés
  2. A Te munkád iszonyat felelősséggel jár, elhiszem hogy nem fog hiányozni! De ez így is van jól.:-)

    VálaszTörlés
  3. Ó, nem bánnám én a felelősséget. Csak már elvették tőle a kedvem, és elegem van belőle emiatt. :)

    VálaszTörlés

Sikerült beállítanom a megjegyzés rovatot, így mostantól könnyebb lesz Megjegyzést írni.Ha nem tudtok bejelentkezni a névtelen elnevezésű profilt válasszátok! :-)